mandag den 4. marts 2013

Vil Du Lære At Hækle?


Så læs med lidt endnu.

Jeg kender mange som gerne vil kunne hækle, men som ikke har haft mod på at starte projektet op. Som regel er det fordi de ikke lige kender nogen i nærheden som kan sætte sig med dem og lære dem det. Ellers er det fordi der i den travle hverdag kun er 5 min her og der til at sætte sig og lære noget nyt, så der aldrig rigtig er en masse tid hvor man kan fordybe sig.

Derfor har jeg besluttet mig for, at lave en række videoer af hvordan man hækler forskellige masker. Så kan du sætte dig med filmen når du lige har 5 minutter, man kan se dem igen og igen hvis der er noget man ikke kan forstå, og sidst men ikke mindst kan man stille alle de spørgsmål man vil her på bloggen, og så skal jeg gøre mit bedste for at svare eller lave en film af hvordan problemet løses.

I min hækleskole kan alle være med. Jeg starter helt og aldeles fra bunden, med det mest basale masker, men jeg håber at der også kommer nogle film med særlige masker, og evt små mini projekter man kan lave med de masker man har lært indtil videre.

For at komme godt igang, skal du have anskaffet dig en hæklenål og noget garn.
I mine videoer bruger jeg bomuldsgarn 8/4 fra stof og stil og en hæklenål som passer til (også fra stof og stil) i str 3

Hvis ikke du har hæklenåle, så har Netto i denne uge et sæt med nogle forskellige nåle til 30 kr.

Jeg håber du vil være med, når vi imorgen skal lære hvordan man laver luftmasker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar